Presentació de Dinder Club

Fa uns dies, van venir els creadors de Dinder Club a Aspanin per explicar-nos com funciona la primera app de cites i plans per a persones amb discapacitat intel·lectual.

Una de les mancances que es troben les persones amb discapacitat intel·lectual és la de viure una vida sexoafectiva de qualitat en la qual puguin gaudir de la parella, sentir-se segures amb la seva sexualitat i fer-ne front amb coneixement i respecte per l’altre.
És per això, que vam decidir posar fil a l’agulla per encara aquest tema i ens vam topar amb Dinder Club.

Moment de la presentació de Dinder Club, dins el marc dels Altaveus Aspanin. 8 de maig del 2024

Un dels participants a la presentació ho expressava així; “Ens ve com un raig de llum

Un dels aspectes que li va donar més confiança a ell i a nosaltres i que és molt important que arribi a les famílies, és tot el suport que hi ha darrere l’app.

• Les persones que s’hi apunten, han d’estar associades a una entitat, ja que l’entitat farà de canal de contacte en cas que hi hagi algun problema.
  • Per apuntar-se s’ha de passar un qüestionari sobre sexoafectivitat i en cas de no passar-lo es fa una formació per tal d’aprendre aquelles coses que no se saben, consolidar coneixements i entendre quina és la millor manera d’apropar-te a l’altre amb respecte.
  • En acabar una primera cita, et pregunten com ha anat i si t’has sentit bé durant tot el procés. I en cas que no, pots explicar el que ha passat i els professionals de Dinder fan una mediació.
  • Tenen un mapatge de bars i restaurants que ells recomanen per ser espais segurs, agradables, tranquils, adaptats, amb diversitat de preus per a tots els pressupostos, on es poden realitzar les cites.

No oblidem l’opció de fer plans en grup i amb educadors, i per tant ampliar la xarxa de contactes i fer coses diferents cada cap de setmana. Fins i tot, la primera cita la pots tenir dins una sortida en grup si et sents més còmode.

Aquest treball al darrere, és el valor afegit i el que cal destacar d’aquesta app, que està pensada i adaptada perquè totes les persones amb discapacitat intel·lectual puguin aprendre a gaudir d’una vida sexoafectiva digna.

Si vols veure el reportatge que en va fer Badalona Comunicaicó fes clic a l’enllaç:

I si vols xafardejar l’app, visita la seva pàgina web: