3 de desembre – Dia internacional de les persones amb discapacitat.

Ahir com cada 3 de desembre vam sortit al carrer per reivindicar els drets de les persones amb discapacitat intel·lectual i/o salut mental. Per posar de manifest la seva voluntat i capacitat de viure plenament els seus drets i encoratjar a la població a respectar-los i contribuir en el seu assoliment.

A més aquest any vam fer la presentació de la campanya que hem creat conjuntament entre entitats de Badalona que vetllem per les persones amb DID i Salut mental. Obaido, Viutea, Sique!, Aspanin i Badalona Capaç, perquè creiem que hem de fer xarxa, sumar forces perquè tenim un objectiu en comú i és que les persones amb discapacitat tinguin i puguin gaudir d’una vida plena.

“Mira’m com jo et miro a tu” és una campanya que neix amb l’objectiu de sensibilitzar la població sobre la discapacitat i/o trastorn de salut mental i promoure’n la seva inclusió en tots i cadascun dels àmbits de la seva vida: educativa, social, política, cultural i econòmica.

La campanya s’ha treballat a partir d’un procés participatiu en el qual les persones, a través d’assemblees han pogut expressar i deixar palès les seves opinions. Han estat elles les que han expressat els seus neguits i les seves necessitats a través de les seves creacions artístiques. Tots els missatges, paraules i desitjos s’han recollit en 40 expositors reivindicatius que s’han ubicat en diversos espais públics de la ciutat de Badalona. Al Pavelló Olímpic, al BCIN, a l’Hospital, al Museu, al Conservatori, al Círcol, al Club Natació Badalona, a les escoles Can Barriga i Llevant, i a totes les biblioteques, casals i centres cívics de la ciutat.

Gràcies a tots els equipaments i espais pel suport i col·laboració. Ens cal crear sinergies i establir aliances per poder avançar cap a una societat millor.

Podreu trobar les diferents creacions artístiques en aquests llocs emblemàtics de la ciutat fins el dia 10 de desembre, el dia internacional dels drets humans.

Ahir també va ser un dia molt especial ja que el TN Vespre de TV3.  Va estar, coeditat i copresentat per persones amb discapacitat intel·lectual

Col·labora

Ajudan's